Okul Öncesinde Eğitim

Okul Öncesinde heyecan verici bir öğrenme ve keşif yolculuğuna adım atılır.

Maya’da öğrenme yolculuğu okul öncesinde başlar. Okul öncesi eğitimi çocuklarımızın eğitimleri ve kişilikleri üzerinde son derece önemlidir. Okul öncesi çocuklarımız merakın, keşfetmenin cesaretlendirildiği; güvenli, destekleyici, eğlenceli ve çocuk merkezli öğrenme ortamlarında eğitime adım atarlar. Ders içeriklerimizi, çocuklarımızın şarkılar söyledikleri, oyunlar oynadıkları, deney yaptıkları, yazdıkları, okudukları, resim yaptıkları, yapılar kurdukları oyun temelli, çoklu duyuya dayalı bir yaklaşımla paylaşıyoruz. Maya olarak kendimize, çocuklarımızın bilişsel, sosyal, duygusal ve fiziksel açıdan dengeli olmaları ve gelişmelerini temel alıyoruz. Çocuklarımız için gelişim alanlarında ihtiyaç duyabilecekleri uyarıcı, zorlayıcı, destekleyici öğrenme ortamları hazırladık. Çocuklarımız bu öğrenme ortamlarında yaşam becerilerini geliştirirken güvende olduklarını hissettirmek için onlara dikkatli bir rehberlik ve yönlendirme sunuyoruz.

Yaşam boyu öğrenmenin tüm uygulamalarında hissedildiği Oxford Uluslararası Erken Yıllar Programı ile zenginleştirilen okul öncesi programımızla çocuklarımız, İngilizce’yi küçük yaşlardan itibaren edinmeye başlıyorlar. Cuisiannaire Çubukları ve bu metodolojiye uygun Maya’ya özgü matematik kaynaklarıyla okul öncesi çocuklarımız, matematiği somut ve anlam temelli bir şekilde öğreniyor, matematiğe ilişkin olumlu bir tutum geliştiriyorlar. Çocuklarımız Maya tarafından geliştirilen bütüncül okuma-yazma yöntemiyle okuma ve yazmayı öğrenerek ilkokula hazır bir şekilde geçiş yapıyorlar.

Entelektüel Gelişim

Duygusal Gelişim

Her insan kendi kadar özel, her çocuk parmak izi kadar farklı. Onların farklılıklarını dikkate almayan, onları standartlaştıran her yöntem çocuklarımızın kendilerini keşfetme yolculuğunda onlara zarar verdiği gibi, bizim de onları tanımamızı zorlaştırıyor.  Kendinizi bazen çocuğunuza; “Seni gerçekten anlayamıyorum.” ya da “Keşke ne istediğini tam olarak bir anlayabilsem!” derken buluyor musunuz? Çocuğunuzu bir kelime ya da cümle ile tarif etmeniz istense bu kelime ya da cümle ne olurdu? “Bak anne, öğretmenimin istediği doğa resmini yaptım. Sence nasıl olmuş?” diyen çocuğunuzu rahatlatmak, arayışına son vermek için nasıl bir geri bildirim verirsiniz? Tüm bu bilinmezlerin cevabı çocuğunuzun ve sizin mizacınızda gizli.

Mizaç, doğuştan gelen, kendine özgü algı, arayış ve motivasyonları bulunan ve yaşam boyu değişmeyen bir çekirdektir. Okulumuzda her bir çocuğumuzun ve sizin mizacınızı belirliyor, raporluyor ve sizler için yorumluyoruz. Çocuklarımızın belirlenmiş mizaçlarından yola çıkarak hayattaki temel arayışlarına karşılık veriyor, akademik çalışmalarda başarılı olabilmeleri için ipuçları sunuyor, kurdukları etkileşimin niteliğini artırıyor, her bir mizaca uygun rehberlik etkinlikleri kişilik gelişimlerine katkıda bulunmayı hedefliyoruz.

Çocuklarımızdan bazılarının kendilerine söylenmeden bazılarının da mutlaka hatırlatma ile ödev yapmaya başlamalarının nedeni ne olabilir? Çocuğunuz başladığı işi bitirir mi, okul çantasını kendisi hazırlar mı? Bir sorunla karşılaştığında hemen toparlanabilir mi? Karar alıp uygulamaya geçiriyor mu? Maya ekibi olarak bu soruların yanıtlarının her bireyin sahip olduğu iradesi ile ilgili olduğunu biliyoruz. Bir şeyi yapıp yapmamaya karar verme gücü olarak tanımlanan iradenin tıpkı vücudumuzdaki kaslar gibi kullanıldığında güçlendiğinin, kullanılmadığında ise zayıfladığının, azim, öz kontrol, öz düzenleme, psikolojik dayanıklılık ve yılmazlık gibi alt boyutları olan içsel bir mekanizma olduğunun farkındayız. Bu sebeple tüm derslerimizde çocuklarımızın iradelerini güçlendirecek kazanımlarla ilişkilendirilmiş etkinlikler yapmayı, çocuklarımızı bu süreçlere dahil etmeyi önemsiyoruz.

Fiziksel Gelişim

Yazmanın bilişsel, duyuşsal ve psikomotor boyutları olduğu bilinmektedir. Çocuğunuzun yazı yazarken hangi elini kullandığını bilirsiniz mutlaka ama kalemi doğru tuttuğundan, kullandığı el ile ilişkili olarak defter ya da kalemin doğru pozisyonda olduğundan emin misiniz? Yazmaya büyük etkisi olan bilek ve parmak kasları yeterince güçlü mü?

Çocuklarımızın yazılı bir ürün ortaya çıkarabilmesinde çok fazla detay var. Yazma sürecine güçlü ve doğru bir başlangıç yapabilmeleri, ilerleyen dönemde yazmaya dair yaratıcı ve etkili performanslar sergileyebilmeleri için bilimsel ölçümlerle süreci yapılandırıyoruz. Süreç, okul öncesinden itibaren parmak kas ölçüm çalışmaları ile başlıyor. Öğrencilerimizin parmak kas ölçüm raporlarını velilerimiz için yorumluyor, sınıfta yaptıklarımızı paylaşıyor ve evde yapılması gerekenler hakkında öneride bulunuyoruz.

Çocuğunuzun boyunu ve kilosunu mutlaka biliyorsunuzdur ancak çocuğunuzun boy ve kilosunun bulunduğu grup içindeki normlara ne derece uyumlu olduğuna dair bir fikriniz var mı? Sizce çocuğunuz spor alanında hangi branşa yatkın olabilir? Belki gelecekte olimpiyatlarda madalya kazanabilecek çocuğunuzun bu yeteneğinden haberiniz yok. Tüm bu bilinmezliklerin yanıtı kondisyonel ölçümlerde.

Beden Eğitimi derslerimizde gerçekleştirdiğimiz kondisyonel ölçümlerle her bir çocuğumuzun güçlü sportif yönlerini, yaş gruplarına ait gelişim normlarını testlerle tarayarak belirliyor, rapor hazırlıyor, ölçüm sonuçlarını yaş, cinsiyet gibi değişkenlerle ilişkilendirilmiş bir şekilde sizler için yorumluyoruz. Öğrencilerimizin kondisyonel ölçüm raporlarını yıllar içinde takip ediyor, gelişimlerini izliyor, sonuçlarını paylaşıyoruz.

Çocuğunuz dokulu yiyecekleri yemekte zorlanıyor mu? Belirli türden kıyafetleri giymekte zorlanıyor mu? Nesneleri hareket ettirmek için parmaklarını değil de sürekli parmak uçlarını mı kullanıyor? Merdivenlere tırmanmakta ya da merdivenlerden inmekte zorlanıyor mu? Parkta bazı oyuncaklarla oynamaktan kaçınıyor mu? Arkadaşları ile sosyalleşebiliyor mu? Tahmin edebileceğiniz gibi tüm bu sorular duyu bütünleme ile ilgilidir. Duyu bütünleme son yıllarda çocuk gelişiminde çok önemli bir kavram haline gelmiştir. Duyu bütünleme, vücudumuzdan ve çevremizden gelen duyusal bilgileri organize ederek vücudumuzu çevreye uygun şekilde kullanmamızı sağlayan nörolojik işlem olarak tanımlanıyor.

Okulda bulundukları süreçte fiziksel ya da bedenen rahat olmayan çocuklarımızın duyuşsal ve sosyal açıdan da konforlu olamayacaklarının, konforsuz bir okul yaşantısını deneyim eden çocuklarımızdan da akademik başarı beklemenin beyhude olduğunun farkındayız. Bu nedenle okul öncesi çocuklarımızla duyu bütünleme çalışmaları gerçekleştiriyoruz. Bu çalışmalarla kaba motor, ince motor ve algı motor becerilerini geliştirmeyi hedefliyoruz.

Sosyal Gelişim

Maya olarak çocuklarımızın sınıfta, atölyede, bahçede kısaca okulun tüm alanlarında eğlenerek öğrenebileceklerinin farkındayız. Bu bilinçten hareketle çocuklarımızın bütüncül gelişimlerini desteklemek için genişliği ve derinliği olan kapsamlı bir eğitsel ve sosyal kulüp programı hazırladık. Spor, kültür, bilişim, sanat, dil, edebiyat alanlarında çocuklarımızın bireysel ve takım olarak katılabilecekleri yaklaşık 30 kulüp çalışmamız bulunmaktadır. Çocuklarımız ilgi, istek ve ihtiyaçları doğrultusunda dönemlik ya da yıllık tercih ettikleri kulüp çalışmalarını alanında uzman öğretmenlerimiz liderliğinde alana özgü öğrenme mekanlarında yürütüyorlar. Havacılık ve Model Uçak, Minecraft, Ahşap, Arts and Crafts, Maker Çocuk, Sportif Etkinlikler yürüttüğümüz kulüplerden sadece birkaçıdır.

Maya olarak çocuklarımızın her birinin eğitim öğretim yılı içinde en az bir defa sahne deneyimi yaşamasını önemsiyoruz. Bu doğrultuda çocuklarımıza farklı derslerde edindikleri bilgi ve becerileri sınıf düzeylerine göre tematik olarak farklılaştırdığımız geleneksel günlerimizde sergilemelerine olanak tanıyoruz. Bu özel günlerde çocuklarımızı topluluk önünde şiir okurken, verilen bir konu üzerinde konuşmasını yaparken, kullanmayı öğrendiği enstrümanı ile performans sergilerken, kendisine verilen rolü oynarken, birlikte besteledikleri şarkıları söylerken görebilirsiniz.