Cumhuriyetimizin 100. Yılı Kutlu Olsun!

İlkokulda Eğitim

İlkokulda temel akademik becerilerde güçlü bir altyapı oluşturulurken, öğrencilerin Bütüncül Gelişimleri beslenir ve yönlendirilir.

Çocuklarımızın öğrenme yolculuğuna başladıkları ilkokul bölümü programımız, akademik becerileri edinmeleri için çocuklarımıza sağlam bir temel sunarken sosyal, duygusal ve fiziksel gelişimlerini de desteklemektedir. Oxford Uluslararası Programıyla da güçlendirilen öğretim programımız titizlikle hazırlanmış, destekleyici ve gelişimsel olarak da süreci zenginleştiricidir. Çocuklarımız farklı derslerdeki kazanımların, belirli temalarla ilişkilendirildiği deneyim temelli disiplinlerarası çalışmalar ile formül ve kavramları ezberlemek yerine eleştirel ve yaratıcı düşünmeye özendirilirler. Amacımız çocuklarımızın bütüncül gelişimlerini destekleyerek mutlu, başarılı, dengeli bir gelecek sahibi olmaları.

Entelektüel Gelişim

Duygusal Gelişim

Her insan kendi kadar özel, her çocuk parmak izi kadar farklıdır. Onların farklılıklarını dikkate almayan, onları standartlaştıran her yöntem çocuklarımızın kendilerini keşfetme yolculuğunda onlara zarar verdiği gibi, bizim de onları tanımamızı zorlaştırıyor.  Kendinizi bazen çocuğunuza; “Seni gerçekten anlayamıyorum.” ya da “Keşke ne istediğini tam olarak bir anlayabilsem!” derken buluyor musunuz? Çocuğunuzu bir kelime ya da cümle ile tarif etmeniz istense bu kelime ya da cümle ne olurdu? “Bak anne, öğretmenimin istediği doğa resmini yaptım. Sence nasıl olmuş?” diyen çocuğunuzu rahatlatmak, arayışına son vermek için nasıl bir geri bildirim verirsiniz? Tüm bu bilinmezlerin cevabı çocuğunuzun ve sizin mizacınızda gizli.

Mizaç, doğuştan gelen, kendine özgü algı, arayış ve motivasyonları bulunan ve yaşam boyu değişmeyen bir çekirdektir. Okulumuzda her bir çocuğumuzun ve sizin mizacınızı belirliyor, raporluyor ve sizler için yorumluyoruz. Çocuklarımızın belirlenmiş mizaçlarından yola çıkarak hayattaki temel arayışlarına karşılık veriyor, akademik çalışmalarda başarılı olabilmeleri için ipuçları sunuyor, kurdukları etkileşimin niteliğini artırıyor, her bir mizaca uygun rehberlik etkinlikleri kişilik gelişimlerine katkıda bulunmayı hedefliyoruz.

Hayat başarısı için sadece soru çözebilmenin yeterli olmadığını, hayatta başarılı olan bireylerin sorun çözme becerilerini de edinmiş olduklarını biliyor musunuz? Ben Sorun Çözerim programıyla çocuklarımız, kişiler arası sorunları önleyecek ve ortaya çıkan sorunları çözmelerine yardımcı olacak düşünme becerilerini edinirler. Yaşamda karşılaşabilecekleri sorunların çözümü üzerinde düşünerek alternatifler oluştururlar. Böylece ne düşünmeleri değil nasıl düşünmeleri gerektiğini davranışa dönük bir şekilde öğrenirler. Maya’da tıpkı diğer derslerde olduğu gibi sorun çözmenin de bir müfredatı ve içeriği bulunuyor ve çocuklarımız sistemli bir şekilde bu içerikler üzerinde çalışarak sorun çözme becerilerini ediniyorlar.

Çocuklarımızdan bazılarının kendilerine söylenmeden bazılarının da mutlaka hatırlatma ile ödev yapmaya başlamalarının nedeni ne olabilir? Çocuğunuz başladığı işi bitirir mi, okul çantasını kendisi hazırlar mı? Bir sorunla karşılaştığında hemen toparlanabilir mi? Karar alıp uygulamaya geçiriyor mu? Maya ekibi olarak bu soruların yanıtlarının her bireyin sahip olduğu iradesi ile ilgili olduğunu biliyoruz. Bir şeyi yapıp yapmamaya karar verme gücü olarak tanımlanan iradenin tıpkı vücudumuzdaki kaslar gibi kullanıldığında güçlendiğinin, kullanılmadığında ise zayıfladığının, azim, öz kontrol, öz düzenleme, psikolojik dayanıklılık ve yılmazlık gibi alt boyutları olan içsel bir mekanizma olduğunun farkındayız. Bu sebeple tüm derslerimizde çocuklarımızın iradelerini güçlendirecek kazanımlarla ilişkilendirilmiş etkinlikler yapmayı, çocuklarımızı bu süreçlere dahil etmeyi önemsiyoruz.

Fiziksel Gelişim

Yazmanın bilişsel, duyuşsal ve psikomotor boyutları olduğu bilinmektedir. Çocuğunuzun yazı yazarken hangi elini kullandığını bilirsiniz mutlaka ama kalemi doğru tuttuğundan, kullandığı el ile ilişkili olarak defter ya da kalemin doğru pozisyonda olduğundan emin misiniz? Yazmaya büyük etkisi olan bilek ve parmak kasları yeterince güçlü mü?

Çocuklarımızın yazılı bir ürün ortaya çıkarabilmesinde çok fazla detay var. Yazma sürecine güçlü ve doğru bir başlangıç yapabilmeleri, ilerleyen dönemde yazmaya dair yaratıcı ve etkili performanslar sergileyebilmeleri için bilimsel ölçümlerle süreci yapılandırıyoruz. Süreç, okul öncesinden itibaren parmak kas ölçüm çalışmaları ile başlıyor. Öğrencilerimizin parmak kas ölçüm raporlarını velilerimiz için yorumluyor, sınıfta yaptıklarımızı paylaşıyor ve evde yapılması gerekenler hakkında öneride bulunuyoruz.

Çocuğunuzun boyunu ve kilosunu mutlaka biliyorsunuzdur ancak çocuğunuzun boy ve kilosunun bulunduğu grup içindeki normlara ne derece uyumlu olduğuna dair bir fikriniz var mı? Sizce çocuğunuz spor alanında hangi branşa yatkın olabilir? Belki gelecekte olimpiyatlarda madalya kazanabilecek çocuğunuzun bu yeteneğinden haberiniz yok. Tüm bu bilinmezliklerin yanıtı kondisyonel ölçümlerde.

Beden Eğitimi derslerimizde gerçekleştirdiğimiz kondisyonel ölçümlerle her bir çocuğumuzun güçlü sportif yönlerini, yaş gruplarına ait gelişim normlarını testlerle tarayarak belirliyor, rapor hazırlıyor, ölçüm sonuçlarını yaş, cinsiyet gibi değişkenlerle ilişkilendirilmiş bir şekilde sizler için yorumluyoruz. Öğrencilerimizin kondisyonel ölçüm raporlarını yıllar içinde takip ediyor, gelişimlerini izliyor, sonuçlarını paylaşıyoruz.

Sosyal Gelişim

Maya olarak çocuklarımızın sınıfta, atölyede, bahçede kısaca okulun tüm alanlarında eğlenerek öğrenebileceklerinin farkındayız. Bu bilinçten hareketle çocuklarımızın bütüncül gelişimlerini desteklemek için genişliği ve derinliği olan kapsamlı bir eğitsel ve sosyal kulüp programı hazırladık. Spor, kültür, bilişim, sanat, dil, edebiyat alanlarında çocuklarımızın bireysel ve takım olarak katılabilecekleri yaklaşık 30 kulüp çalışmamız bulunmaktadır.

Çocuklarımız ilgi, istek ve ihtiyaçları doğrultusunda dönemlik ya da yıllık tercih ettikleri kulüp çalışmalarını alanında uzman öğretmenlerimiz liderliğinde alana özgü öğrenme mekanlarında yürütüyorlar. Havacılık ve Model Uçak, Minecraft, Ahşap, Arts and Crafts, Maker Çocuk, Sportif Etkinlikler yürüttüğümüz kulüplerden sadece birkaçıdır.

Maya’da çocuklarımız hafta sonlarında isteğe bağlı katıldıkları kurs çalışmaları aracılığıyla meydan okuyucu zorlukları aşmayı, rekabetçi olmayı, hayata eğlenceli bir açıdan bakabilmeyi öğreniyorlar. Spor, sanat, müzik alanlarında sürdürülen kurs çalışmalarında çocuklarımız, sağlıklı bir yaşam için yapmaları gerekenleri, etkin bir yaşam stiline sahip olmayı, spor ve müzik aracılığıyla yeni beceriler edinmek için zamanlarını ve enerjilerini nasıl harcamaları gerektiğini deneyim ediyorlar. Piyano, gitar, keman, yüzme, basketbol, voleybol, tenis sürdürdüğümüz kurs çalışmalarından sadece birkaçıdır.

Maya olarak çocuklarımızın her birinin eğitim öğretim yılı içinde en az bir defa sahne deneyimi yaşamasını önemsiyoruz. Bu doğrultuda çocuklarımıza farklı derslerde edindikleri bilgi ve becerileri sınıf düzeylerine göre tematik olarak farklılaştırdığımız geleneksel günlerimizde sergilemelerine olanak tanıyoruz. Bu özel günlerde çocuklarımızı topluluk önünde şiir okurken, verilen bir konu üzerinde konuşmasını yaparken, kullanmayı öğrendiği enstrümanı ile performans sergilerken, kendisine verilen rolü oynarken, birlikte besteledikleri şarkıları söylerken görebilirsiniz.

İlkokul Yerleşkelerimiz

Ayrıcalıklı olmak Mayamızda var!