İlkokulda Eğitim
İlkokulda temel akademik becerilerde güçlü bir altyapı oluşturulurken, öğrencilerin Bütüncül Gelişimleri beslenir ve yönlendirilir.
Çocuklarımızın öğrenme yolculuğuna başladıkları ilkokul bölümü programımız, akademik becerileri edinmeleri için çocuklarımıza sağlam bir temel sunarken sosyal, duygusal ve fiziksel gelişimlerini de desteklemektedir. Oxford Uluslararası Programıyla da güçlendirilen öğretim programımız titizlikle hazırlanmış, destekleyici ve gelişimsel olarak da süreci zenginleştiricidir. Çocuklarımız farklı derslerdeki kazanımların, belirli temalarla ilişkilendirildiği deneyim temelli disiplinlerarası çalışmalar ile formül ve kavramları ezberlemek yerine eleştirel ve yaratıcı düşünmeye özendirilirler. Amacımız çocuklarımızın bütüncül gelişimlerini destekleyerek mutlu, başarılı, dengeli bir gelecek sahibi olmaları.
Entelektüel Gelişim
Merkezinde öğrenme ve öğretme mutluluğu yaklaşımı olan Oxford Uluslararası İlkokul Programı, dünyada 25 okulda, ülkemizde ise sadece Maya’da uygulanmaktadır. Program aracılığıyla çocuklarımız Oxford English, Oxford Science, Oxford Math, Oxford Well Being, Oxford Global Skills ve Oxford Computing ders içerikleri ile karşılaşıyorlar. Ulusal İngiliz müfredatını da destekleyen araştırmalara dayalı, tutarlı ve uyumlu Oxford Uluslararası Programı’mız çocuklarımız için istikrarlı bir gelişim fırsatı sunuyor. Çocuklarımız bir yandan fen ve matematik alanlarına özgü İngilizce kavram bilgisine ve becerilere hakim olurlarken bir yandan da beden, zihin ve ruh dengesi içinde proje tabanlı çalışmalarda görev alıyorlar. Haftalık çalışma programının üçte birlik bir bölümünde İngilizce’ye maruz kalan çocuklarımız İngilizce dil becerilerinde (dinleme, anlama, yazma ve konuşma) üstün performans sergiliyorlar.
IB İlk Yıllar Programı (PYP) nedir?
PYP, kavramsal anlayış oluşturan sorgulamaya dayalı, disiplinler arası bir müfredat çerçevesi sunar. 3-12 yaş arası çocuklar için öğrenci merkezli bir eğitim yaklaşımıdır. IB Dünya Okullarından elde edilen en iyi eğitim araştırması, düşünce liderliği ve deneyimi yansıtır.
PYP, geleceğe odaklı eğitimde bir dünya lideri olmak için gelişti. PYP, hızla değişen dünyamızda genç öğrencilerin karşılaştığı zorluklara ve fırsatlara yanıt veren, küresel olarak en iyi eğitim uygulamalarının bir örneğidir.
Daha fazla bilgi için IB resmi web sitesini ziyaret edebilirsiniz www.ibo.org
What is the IB PYP Programme?
The PYP offers an inquiry-based, transdisciplinary curriculum framework that builds conceptualunderstanding. It is a student-centered approach to education for children aged 3-12. It reflects thebest of educational research, thought leadership and experience derived from IB World Schools.
The PYP has evolved to become a world leader in future-focused education. The PYP is an example of best educational practice globally, responding to the challenges and opportunitiesfacing young students in our rapidly changing world.
For further information you can visit IB official website www.ibo.org
İngilizce öğreniminde konuşma ve iletişim deneyiminin ne kadar önemli olduğunuz biliyoruz. Bu olanakları çocuklarımıza sunabilmek için Burlington English ile iş birliği yapıyoruz. Burlington English 32 ülkede İngilizce dil okulları olan İngilizce öğretim materyalleri tasarlayan dünya ölçeğinde bir eğitim kurumudur. Beils English ile gerçekleştirdiğimiz iş birliği sonucunda çocuklarımız Beils English Oracy Programının sınıflar düzeyinde ve temalar bağlamında özel hazırlanmış içerikleri ile İngilizce konuşma ve etkili iletişim becerilerini geliştirme fırsatı buluyorlar. BEILS English Oracy Programı’nda, anadili İngilizce olan uzman eğitimciler liderliğinde daha çok öğrencilerin konuştuğu, öğrencilerin derslere bilişsel, duyuşsal ve sosyal olarak tüm benlikleri ile katıldığı aktif bir öğrenme ortamı vardır. Bir dersin en az %80’inde öğrenciler konuşur. Sanal odalarda yapılan akran ve grup çalışmaları ile her öğrencinin konuşması, verilen konularda fikir yürütmesi ve fikirlerini en etkili şekilde sunması sağlanır.
Günümüzde ilkokula başlayan çocuklarımız 2030’lu yıllarda mezun olacaklar. Farklı bir gelecek bekliyor çocuklarımızı. Maya’da onlardan geleceğin dünyasının sınırsız olanaklarını hayal etmelerini istiyoruz. Fen, Matematik, Mühendislik ve Teknoloji öğretimindeki disiplinlerarası yaklaşımımızla (STEM) kendi geleceklerini inşaa etmeleri için ihtiyaç duyacakları becerileri edinmelerine rehberlik ediyoruz. STEM Uygulamaları, çocuklarımızın akademik, sosyal ve kişisel başarıya ulaşmalarında değerli ve önemli bir rol oynuyor. Günlük yaşamda karşılaştıkları sorunlara çıktı odaklı çözüm bulma çalışmaları çocuklarımızın yaratıcılık, merak, yılmazlık, iş birliği ve öz güven gibi transfer edilebilir beceriler edinmelerine yardımcı olurken, parlak bir geleceğe adım atmalarını sağlıyor. Kodlama, robotik ve elektronik devre araçlarını kullanarak akıllı tarım uygulamaları, akıllı vinç, akıllı barkod okuyucu gibi günlük yaşamda bireylerin rahatlıkla kullanabilecekleri çözümler üzerinde çalışıyorlar.
Ailelerinin kendilerine kitap okuduğu, hikayeler anlattığı, birlikte şarkılar söylediği okul öncesi çocuklarının daha zengin kelime dağarcığına sahip oldukları, daha iyi okur oldukları bir gerçek. Üçüncü sınıfın sonuna kadar akıcı okuma ve anlama becerilerini edinen çocukların akademik olarak daha başarılı oldukları da birçok araştırma ile biliniyor.
Ana dilin beceri alanları olan dinleme, okuma, konuşma, yazma ve anlama alanlarında etkili bireylerin yetişmesinde önemli çalışmaların yapıldığı MayaDOKYA ülkemizdeki ilk bilimsel ve bütünleşik dil laboratuvarıdır.
Okul öncesi dönemden itibaren çocuklarımızın okuma, okuduğunu anlama, yazma ve konuşma becerilerini edinebilmelerine yönelik özel çalışmaların yürütüldüğü MayaDOKYA projesi ile; okuyan, okuduğunu anlayan ve kendini ifade edebilen nesillerin yetişmesi temel önceliklerimizdendir. Çocuklarımızın hem kendilerini ifade edebilmeleri için hem de diğer akademik alanlarda konuları kavrayıp başarılı olabilmeleri için okuduğunu anlama ve anladığını ifade edebilme hayati önem taşıyor. Tüm sınıflar düzeyinde bir akademik yıl içinde en az 8 kitap okuyor, kitaba ilişkin okuma öncesi ve sonrası çalışmalarını büyük bir heyecanla tamamlıyoruz. Çocuklarımızla bir hikayenin, masalın, şiirin, makalenin, eleştiri yazısının olmazsa olmazlarını titizlikle çalışıyoruz.
Duygusal Gelişim
Her insan kendi kadar özel, her çocuk parmak izi kadar farklıdır. Onların farklılıklarını dikkate almayan, onları standartlaştıran her yöntem çocuklarımızın kendilerini keşfetme yolculuğunda onlara zarar verdiği gibi, bizim de onları tanımamızı zorlaştırıyor. Kendinizi bazen çocuğunuza; “Seni gerçekten anlayamıyorum.” ya da “Keşke ne istediğini tam olarak bir anlayabilsem!” derken buluyor musunuz? Çocuğunuzu bir kelime ya da cümle ile tarif etmeniz istense bu kelime ya da cümle ne olurdu? “Bak anne, öğretmenimin istediği doğa resmini yaptım. Sence nasıl olmuş?” diyen çocuğunuzu rahatlatmak, arayışına son vermek için nasıl bir geri bildirim verirsiniz? Tüm bu bilinmezlerin cevabı çocuğunuzun ve sizin mizacınızda gizli.
Mizaç, doğuştan gelen, kendine özgü algı, arayış ve motivasyonları bulunan ve yaşam boyu değişmeyen bir çekirdektir. Okulumuzda her bir çocuğumuzun ve sizin mizacınızı belirliyor, raporluyor ve sizler için yorumluyoruz. Çocuklarımızın belirlenmiş mizaçlarından yola çıkarak hayattaki temel arayışlarına karşılık veriyor, akademik çalışmalarda başarılı olabilmeleri için ipuçları sunuyor, kurdukları etkileşimin niteliğini artırıyor, her bir mizaca uygun rehberlik etkinlikleri kişilik gelişimlerine katkıda bulunmayı hedefliyoruz.
Çocuklarımızdan bazılarının kendilerine söylenmeden bazılarının da mutlaka hatırlatma ile ödev yapmaya başlamalarının nedeni ne olabilir? Çocuğunuz başladığı işi bitirir mi, okul çantasını kendisi hazırlar mı? Bir sorunla karşılaştığında hemen toparlanabilir mi? Karar alıp uygulamaya geçiriyor mu? Maya ekibi olarak bu soruların yanıtlarının her bireyin sahip olduğu iradesi ile ilgili olduğunu biliyoruz. Bir şeyi yapıp yapmamaya karar verme gücü olarak tanımlanan iradenin tıpkı vücudumuzdaki kaslar gibi kullanıldığında güçlendiğinin, kullanılmadığında ise zayıfladığının, azim, öz kontrol, öz düzenleme, psikolojik dayanıklılık ve yılmazlık gibi alt boyutları olan içsel bir mekanizma olduğunun farkındayız. Bu sebeple tüm derslerimizde çocuklarımızın iradelerini güçlendirecek kazanımlarla ilişkilendirilmiş etkinlikler yapmayı, çocuklarımızı bu süreçlere dahil etmeyi önemsiyoruz.
Fiziksel Gelişim
Yazmanın bilişsel, duyuşsal ve psikomotor boyutları olduğu bilinmektedir. Çocuğunuzun yazı yazarken hangi elini kullandığını bilirsiniz mutlaka ama kalemi doğru tuttuğundan, kullandığı el ile ilişkili olarak defter ya da kalemin doğru pozisyonda olduğundan emin misiniz? Yazmaya büyük etkisi olan bilek ve parmak kasları yeterince güçlü mü?
Çocuklarımızın yazılı bir ürün ortaya çıkarabilmesinde çok fazla detay var. Yazma sürecine güçlü ve doğru bir başlangıç yapabilmeleri, ilerleyen dönemde yazmaya dair yaratıcı ve etkili performanslar sergileyebilmeleri için bilimsel ölçümlerle süreci yapılandırıyoruz. Süreç, okul öncesinden itibaren parmak kas ölçüm çalışmaları ile başlıyor. Öğrencilerimizin parmak kas ölçüm raporlarını velilerimiz için yorumluyor, sınıfta yaptıklarımızı paylaşıyor ve evde yapılması gerekenler hakkında öneride bulunuyoruz.
Çocuğunuzun boyunu ve kilosunu mutlaka biliyorsunuzdur ancak çocuğunuzun boy ve kilosunun bulunduğu grup içindeki normlara ne derece uyumlu olduğuna dair bir fikriniz var mı? Sizce çocuğunuz spor alanında hangi branşa yatkın olabilir? Belki gelecekte olimpiyatlarda madalya kazanabilecek çocuğunuzun bu yeteneğinden haberiniz yok. Tüm bu bilinmezliklerin yanıtı kondisyonel ölçümlerde.
Beden Eğitimi derslerimizde gerçekleştirdiğimiz kondisyonel ölçümlerle her bir çocuğumuzun güçlü sportif yönlerini, yaş gruplarına ait gelişim normlarını testlerle tarayarak belirliyor, rapor hazırlıyor, ölçüm sonuçlarını yaş, cinsiyet gibi değişkenlerle ilişkilendirilmiş bir şekilde sizler için yorumluyoruz. Öğrencilerimizin kondisyonel ölçüm raporlarını yıllar içinde takip ediyor, gelişimlerini izliyor, sonuçlarını paylaşıyoruz.
Sosyal Gelişim
Maya olarak çocuklarımızın sınıfta, atölyede, bahçede kısaca okulun tüm alanlarında eğlenerek öğrenebileceklerinin farkındayız. Bu bilinçten hareketle çocuklarımızın bütüncül gelişimlerini desteklemek için genişliği ve derinliği olan kapsamlı bir eğitsel ve sosyal kulüp programı hazırladık. Spor, kültür, bilişim, sanat, dil, edebiyat alanlarında çocuklarımızın bireysel ve takım olarak katılabilecekleri yaklaşık 30 kulüp çalışmamız bulunmaktadır.
Çocuklarımız ilgi, istek ve ihtiyaçları doğrultusunda dönemlik ya da yıllık tercih ettikleri kulüp çalışmalarını alanında uzman öğretmenlerimiz liderliğinde alana özgü öğrenme mekanlarında yürütüyorlar. Havacılık ve Model Uçak, Minecraft, Ahşap, Arts and Crafts, Maker Çocuk, Sportif Etkinlikler yürüttüğümüz kulüplerden sadece birkaçıdır.
Maya olarak çocuklarımızın her birinin eğitim öğretim yılı içinde en az bir defa sahne deneyimi yaşamasını önemsiyoruz. Bu doğrultuda çocuklarımıza farklı derslerde edindikleri bilgi ve becerileri sınıf düzeylerine göre tematik olarak farklılaştırdığımız geleneksel günlerimizde sergilemelerine olanak tanıyoruz. Bu özel günlerde çocuklarımızı topluluk önünde şiir okurken, verilen bir konu üzerinde konuşmasını yaparken, kullanmayı öğrendiği enstrümanı ile performans sergilerken, kendisine verilen rolü oynarken, birlikte besteledikleri şarkıları söylerken görebilirsiniz.